Infolinka: 0905 11 11 83
Menu
              

Riešenie konfliktov

Riešenie konfliktov a ťažkých situácií

Ciele kurzu

Účastníci po absolvovaní kurzu budú: 

  • vedieť, aké sú potenciálne príčiny konfliktov a ťažkých situácií  a poznať možnosti, ako im predchádzať
  • vedieť, ako sa správajú v problémových situáciách rôzne typy ľudí a ako na nich reagovať
  • poznať stratégie a techniky riešenia konfliktnej situácie
  • vedieť využívať  optimálne postupy pre konštruktívne riešenie konfliktov a ťažkých situácií
  • vedieť, ako komunikovať s potenciálne agresívnym človekom
  • mať informácie, ako sa vyrovnávať s emocionálnou záťažou v priebehu konfliktov a po ich odznení

Obsah kurzu

  • Konflikt ako sociálna situácia 
    • zdroje a príčiny konfliktov  a ťažkých situácií
    • nesprávne názory na konflikty
    • spúšťacie mechanizmy konfliktov, eskalácia neriadeného konfliktu
    • analýza vzniku ťažkých situácií a konfliktov
    • prevencia konfliktov v rovine vzťahovej (osobnej), vecnej,  komunikačnej a procesnej
    • ako sa správajú pri konflikte  rôzne typy ľudí a ako s nimi jednať 
  • Riešenie konfliktu a ťažkej situácie   
    • zásady pri riešení konfliktu a ťažkej situácie
    • reagovanie na konflikt  a stratégia riešenia konfliktu
    • modely správania sa v konfliktných situáciách: vyhýbanie,  prispôsobenie, súperenie, kompromis, spolupráca
    • optimálny spôsob riešenia konfliktu a ťažkej situácie
    • vlastný preferovaný spôsob riešenia konfliktov – výhody /nevýhody
  • Emocionálna a vecná rovina konfliktu   
    • negatívne emócie v konflikte, agresivita a možnosti jej zvládania
    • sebaovládanie, techniky sebaovládania
    • optimálna komunikácia v konfliktných a ťažkých situáciách
    • neverbálne prejavy v konflikte a ako ich ovládať
    • postoj po odznení konfliktu
    • spôsoby vyrovnávania sa s konfliktom
  • Modelové situácie
    • analýza príkladov z praxe účastníkov
    • riešenie prípadových štúdií a modelových situácií, spätná väzba      

Rozsah kurzu

1 deň