Infolinka: 0905 11 11 83
Menu
              

Interkultúrny manažment

Interkultúrny manažment v medzinárodnom podnikaní a obchode

Ciele programu

Problematika interkultúrneho manažmentu nie je zatiaľ pokrytá v študijných programoch magisterského štúdia, hoci poznanie princípov uplatňovania interkultúrneho manažmentu v medzinárodnom podnikaní a obchode sa zaraďuje medzi významné podmienky úspešnosti podnikania.
Cieľom kurzu je naučiť poslucháčov porozumieť významu interkultúrneho manažmentu v súvislosti s rozvojom globalizácie a medzinárodného podnikania.

Cieľová skupina

  • Študenti magisterského štúdia VŠEMvs
  • Absolventi magisterského/inžinierskeho štúdia

Obsah programu

  • Význam kultúry v globalizácii, medzinárodnej ekonomickej integrácii a medzinárodnom podnikaní:
    • Pojem kultúra, zložky a dimenzie kultúry.
    • Základné dimenzie kultúr.
    • Hodnotové systémy.
    • Typy kultúr a odlišnosť kultúr.
    • Kultúrna diverzita. 
    • Kultúrne štandardy a normy.
    • Kultúrna identita.
    • Multikultúrne a interkultúrne prostredie.
  • Interkultúrny manažment:
    • Interkultúrne faktory.
    • Interkultúrna kompetencia.
    • Ako definovať cudziu kultúru.
    • Ako zmapovať cudziu kultúru. 
    • Adaptácia v interkultúrnom prostredí.
  • Medzinárodné podnikanie z hľadiska interkultúrneho manažmentu:
    • Interkultúrne prostredie  pre medzinárodné podnikanie.
    • Interkultúrna kompetencia.
    • Komunikácia v interkultúrnom prostredí medzinárodného podnikania.        

Organizačná forma vzdelávania

Skupinová

Rozsah

8 vyučovacích hodín

Lektor

  • PhDr. Silvia MATÚŠOVÁ, CSc.

Forma ukončenia

Osvedčenie o účasti